Garantia produselor reprezinta un angajament legal sau contractual al vanzatorului de a repara, inlocui sau oferi o rambursare pentru un produs achizitionat, daca acesta nu functioneaza conform specificatiilor in perioada stabilita. Garantia asigura consumatorul ca produsul va avea o calitate si performanta corespunzatoare pentru o anumita perioada de timp.
Garantia legala este garantia minima impusa de legislatia in vigoare si se aplica automat fiecarui produs vandut catre consumatori. De exemplu, in Uniunea Europeana, produsele beneficiaza de o garantie legala de 2 ani, care acopera defectele de fabricatie sau neconformitatea produsului. Aceasta garantie este obligatorie, iar drepturile consumatorului nu pot fi limitate de vanzator.
Ce acopera garantia
Garantia poate acoperi:
- Defecte de fabricatie – produse care prezinta defectiuni in functionare din cauza unei erori in procesul de productie.
- Neconformitatea produsului – atunci cand produsul nu respecta specificatiile oferite la vanzare sau nu functioneaza conform asteptarilor rezonabile.
- Probleme de materiale sau manopera – defecte cauzate de folosirea materialelor de calitate inferioara sau de o asamblare incorecta.
Ce nu acopera garantia
Garantia nu acopera de obicei:
- Daune cauzate de utilizare necorespunzatoare – cum ar fi deteriorarile rezultate din utilizarea produsului in moduri pentru care nu a fost destinat.
- Uzura normala – orice produs se va deteriora in timp, iar aceasta uzura normala nu este, in general, acoperita de garantie.
- Interventii neautorizate – orice reparatie sau modificare efectuata de persoane neautorizate poate anula garantia.
- Accidente sau daune externe – lovituri, incendii, apa sau alte evenimente externe care afecteaza produsul.
Cum sa revendici garantia
Pentru a beneficia de garantie, clientul trebuie sa urmeze anumiti pasi:
- Dovada achizitiei – factura sau bonul fiscal sunt esentiale pentru a dovedi ca produsul a fost achizitionat si se afla in perioada de garantie.
- Contactarea Atelier Vivace SRL in calitate de vanzator – in functie de conditiile garantiei, clientul trebuie sa contacteze fie magazinul de unde a cumparat produsul, fie direct producatorul pentru a semnala problema.
- Completarea formularului de garantie => FORMULAR DE GARANTIE
- Trimiterea produsului la reparatie – de cele mai multe ori, produsul trebuie trimis la un service autorizat pentru a fi evaluat si, daca este necesar, reparat sau inlocuit.
Rambursare, inlocuire sau reparatie
In cadrul garantiei, consumatorul poate avea dreptul la una dintre urmatoarele solutii:
- Repararea produsului defect fara costuri suplimentare.
- Inlocuirea produsului daca reparatia nu este posibila sau eficienta.
- Rambursarea sumei platite daca produsul nu poate fi reparat sau inlocuit in mod rezonabil.